PROTEIN? YE KE TERBAIK???

Assalammualaikum....

Lama dah rasanya AJ tak berkecimpung dalam dunia berblog ni kan.. Hari ni AJ terpanggil untuk berkongsi sedikit maklumat. 

Rasanya semua pernah dengar  perkataan PROTEIN kan? Entry kali ni AJ akan share tentang PROTEIN. Moga entry ni dapat memberi manfaat buat semua. Inshaa Allah...

MAKNA PROTEIN

 - Protein merupakan zat yang diperlukan oleh tubuh badan bagi meningkatkan metabolisme tubuh. Menikut Wikipedia Indonesia perkataan Protein (asal kata protos dari bahasa Yunani yang berarti "yang paling utama"). 


SUMBER PROTEIN

Dari mana kita boleh perolehi sumber protein ni? Meh AJ explain cikit... 

PROTEIN terdiri dari dua (2) kumpulan:-
1.      Kumpulan Pertama - Sumber makanan yang berasal dari HAIWAN seperti daging, ikan, ayam, telur dan susu. Biasanya ia dianggap LENGKAP, tetapi peratus kandungan protein sangat terhad kerana terdapat sekali kandungan lemak dan kolestrol bersamanya.
2.     Kumpulan Kedua - Sumber makanan yang berasal dari tumbuh-tumbuhan yang semestinya ia terhasil dari sumber kekacang dan biji-bijian. Ia dianggap TIDAK LENGKAP.
Mesti ada yang tertanya kan? Mengapa ada Protein LENGKAP dan Protein TIDAK LENGKAP?

PROTEIN LENGKAP 
>> Jika suatu makanan mengandungi semua asid amino perlu dalam jumlah yang betul untuk menyokong kesihatan sempurna maka makanan tersebut dinamakan ‘Protein Lengkap’. Ia mengandungi nilai biologi yang tertinggi bagi tubuh kerana ia boleh diguna dengan paling berkesan.

PROTEIN TIDAK LENGKAP
--> Jika suatu makanan kekurangan mana – mana amino asid perlu (Essential) ia dinamakan ‘Protein Tidak Lengkap’



Penjagaan kesihatan SHAKLEE ada menyediakan minuman protein yang dikenali sebagai ESP- Enegyzing Soy Protein Isolate Powder. 

ESP semestinya merupakan  Protein Non-GMO yang terdiri dari Asid Amino Perlu dari sumber protein yang lengkap dan terbaik  digunakan oleh SHAKLEE tidak diubah suai secara genetik.

So... tak perlulah risau untuk menikmatinya yer... ESP SHAKLEE diekstrak dari kacang soya Non-GMO dan telah melalui proses pensijilan tersendiri.

Jomlah.... Mai pakat ramai-ramai dapatkan ESP SHAKLEE bulan Mac ni.

Kenapa????

Tengah promo sekarang ni...
Pembelian Set Berkembar ESP Diskaun 5%




Pembelian 6 Tong ESP PERCUMA 1 Tong


Dapatkan stok anda sebelum pelaksanaan GST..yang pasti nya..harga akan naik dengan pelaksanaan gst!


Hubungi untuk keterangan lanjut:

AyumieCAJ
Shaklee Independent Distributor
(ID: 1103317)
WhatsApp: 012.740.3670
Call/SMS: 013.689.8012
PM : FB: Qaseh Imani (Ayumie) 





Comments

Popular Posts